Consumentenbond beoordeelt zonnepanelen SOLARWATT als ‘zeer goed’

Als Solar Engineers verkopen wij al geruime tijd de zonnepanelen van het merk SOLARWATT. Dit doen wij vol overtuiging omdat de zonnepanelen van SOLARWATT tot de beste in de markt behoren. Dit is niet alleen een mooi verkooppraatje maar wij zien het ook dagelijks in de praktijk bij de zonnesystemen die we monitoren.

We zijn gelukkig niet de enige die constateren dat de zonnepanelen en het productieproces van SOLARWATT van een goede kwaliteit zijn. De zonnepanelen van SOLARWATT komen als ‘zeer goed’ uit een uitgebreide test van de Consumentenbond. Alle inspecties in de fabriek waren positief. Bovendien onderscheidt SOLARWATT zich van andere partijen op het gebied van garantie. Het bedrijf biedt als enige zowel dertig jaar product- als vermogensgarantie. In totaal werkten veertien zonnepanelenfabrikanten volledig en transparant mee aan het onderzoek.

De Consumentenbond beoordeelde de zonnepanelenmerken in de fabrieken op vier punten: controle van de componenten en verbinding van de cellen, samenvoeging van de diverse componenten, eindafwerking van het paneel en kwaliteitscontrole op het afgegeven paneel. SOLARWATT scoorde op alle vier de onderdelen zeer goed.

Van alle onderzochte merken is SOLARWATT echter de enige fabrikant van zonnepanelen die klanten zowel dertig jaar productgarantie als dertig jaar vermogensgarantie biedt. Deze garantie garandeert het minimale vermogen van het zonnepaneel gedurende een bepaalde tijd en laat zien hoeveel dit vermogen per jaar maximaal mag afnemen. Bij veel zonnepanelen daalt de opbrengst na verloop van tijd – en zeker na tien jaar – significant. Bij SOLARWATT blijft het rendement ook na tien jaar nog hoog.

“We zijn heel trots op de beoordeling ‘zeer goed’ van de Consumentenbond”, zegt Erik de Leeuw, commercieel directeur van SOLARWATT. “Het is goed dat de Consumentenbond aangeeft dat het belangrijk is voor consumenten om naar de garanties te kijken. Probeer bij de leverancier te achterhalen wie hiervoor verantwoordelijk is. Met de Consumentenbond zeggen wij: ‘mooi, zo’n garantie van twintig jaar, maar als je een kantoor in China moet bellen bij een probleem, heb je er niet veel aan’.”