Zonnepanelen onderhoudscontract

Onderhoudscontracten

Bij de Solar Engineers heeft u de mogelijkheid om tussen een drietal onderhoudscontracten te kiezen. Dit zijn het Standaard-, Basis- en Premium onderhoudscontract. Hieronder ziet u wat deze contracten precies inhouden. Het Standaard contract is gratis inbegrepen bij de aanschaf van uw systeem:

 

Type onderhoudscontract Standaard Basis Premium
Monitoring set up V V V
Storingswaarschuwing V V V
Ondersteuning bij garantieclaims V V V
Actieve monitoring door SE X V V
Oplosservice X V V
Basis inspectie 1x / 4 jaar tot 50 panelen X X V
Verbruiksmonitoring (incl. meter) X X V
Prijs (jaarbasis) 0,- 125,- 199,-

*met kWh opbrengstgarantie en jaarlijks opbrengst rapportage.

Onderstaand treft u de omschrijving van de diensten:

 

Monitoring setup
Aansluiting van het omvormer monitoringssysteem met het lokale netwerk. Met de monitoring kunt u de opbrengsten van uw systeem uitlezen op ieder (mobiele) apparaten. U bent zelf verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van het lokale netwerk en de internetverbinding. Wij adviseren altijd een verbinding via UTP voor het beste resultaat. Bij een slechte internetverbinding adviseren wij u om contact op te nemen met uw internet service provider (ISP). Zij kunnen u de beste ondersteuning bieden voor een stabiele internetverbinding. Verbinding van het systeem met uw lokale netwerk zijn uitgesloten van de Solar Engineers garantie, omdat Solar Engineers niet garant kan staan voor de geschiktheid en compatibiliteit van onze producten met producten van derden.

Storingswaarschuwing
Bij oplevering melden wij 1 e-mailadres aan voor storingsmeldingen uit de omvormer. Naast dat u de omvormer in de gaten kunt houden via het monitoringsportal krijgt u dus ook een meldingen bij (ernstige) foutmeldingen. Let op: wij monitoren storingen niet* actief, u zal ons bij storing dus zelf moeten benaderen. Onder optie actieve monitoring volgen wij wel automatisch storingsmeldingen voor u op.

Ondersteuning bij garantieclaims
Bij Solar Engineers ontvangt u 5 jaar volledige systeemgarantie. Onder deze garantie vallen alle vervangingskosten die ontstaan wanneer uw systeem niet naar behoren functioneert. Na deze Solar Engineers systeemgarantie heeft u nog u nog steeds recht op de fabrieksgaranties die van toepassing zijn op de door ons aangeboden producten. Meer informatie (link naar: hierover vindt u in onze garantievoorwaarden en garantievoorwaarden van de fabrikanten). Wij zullen u ondersteunen bij het afhandelen van garantieclaims na de 5 jaar volledige systeemgarantie. Dit waarborgt voor u nu en in de toekomst een soepele afhandeling.

Actieve monitoring door Solar Engineers met opbrengstgarantie
Uw omvormer wordt 24/7 uitgelezen door Solar Engineers. Bij storingen en fouten in het systeem zal Solar Engineers tijdens kantooruren contact met u opnemen en op afstand ondersteuning bieden. Storingen die onder garantie vallen worden kosteloos verholpen. Een stabiele internet verbinding is noodzakelijk voor deze dienst. We garanderen binnen 5 werkdagen met een stappenplan* voor herstel te komen. Wanneer dit niet lukt vergoeden wij de gemiste opbrengsten in kWh na 5 dagen tot het aanleveren van het stappenplan. Na elk volledig jaar zal een rapportage worden toegestuurd of het systeem naar verwachting heeft gepresteerd. We kijken hierbij niet alleen naar de prognose maar ook naar de werkelijke instraling in het afgelopen jaar. Zo heeft u altijd het inzicht in de prestatie van uw systeem.

* voor oorzaken die buiten de installatie /product garantie valt kunnen herstelkosten in rekening worden gebracht. Deze worden altijd duidelijk vermeld in het herstelstappenplan.

Oplosservice
Bij gedetecteerde storingen, die niet op afstand opgelost kunnen worden of niet onder garantie vallen, maken wij kosteloos een serviceafspraak. Thuisnetwerk gerelateerde problemen zijn uitgesloten van ondersteuning. Voorrijkosten en 2 werkuren inbegrepen. Uurloon bij reparaties en materialen bij storingen worden niet gedekt.

Basis inspectie 1x / 4 jaar tot 50 panelen
Uw systeem zal nagelopen worden door onze service monteur om mogelijke onenigheden te detecteren, herstellen of voorkomen. Tevens wordt de omvormer nagelopen zodat deze optimaal blijft presteren.

  • Visuele systeeminspectie.
  • Controle functioneren en uitlezen van de omvormer.
  • Controle van de gerealiseerde vs. verwachte opbrengsten

 
Verbruiksmonitoring (Incl. meter)
Via het monitoringsportal geleverd bij de omvormer kunt u de opbrengsten van uw systeem 24/7 in de gaten houden. Vaak kan het in het kader van energiebesparing en management ook nuttig zijn om het verbruik inzichtelijk te hebben. Zo krijgt u inzicht in het:

  • Sluipverbruik (waar kunt u besparen);
  • Grote piekverbruikers;
  • Inzicht in uw verbruiksprofiel (handig wanneer u op termijn ook energieopslag overweegt).

 
In ons premium onderhoudscontract krijgt u de hardware voor verbruiksmonitoring a €99,- gratis. Voor xx euro kunt u ook nog een bruto productie meter voor de zonnestroom toevoegen. Dit geeft een onafhankelijk check op uw omvormer en biedt toegang tot nog meer inzichten die bij kunt inzetten om uw verbruik te optimaliseren.

 

 Optionele (los af te nemen) diensten:

    • Zonnepanelen reiniging;
    • Zonnepanelen inspectie basis;
    • Zonnepanelen inspectie uitgebreid;
    • Zonnepanelen inspectie scope 12;
    • Realiseren nieuwe/stabiele netwerk verbinding

 
Realisatie van een nieuwe netwerkverbinding onder voorwaarde dat het thuisnetwerk geschikt is voor het verbinden van het systeem. De kosten zijn exclusief materiaal. Solar Engineers kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor benodigde aanpassingen in het thuisnetwerk, maar zal zich wel binnen haar mogelijkheden inspannen om de problemen te verhelpen.

    • Uitvoeren updates

 
Uitvoeren van systeemupdates op locatie. Standaard worden update OTA (over the air) uitgevoerd. Het kan voorkomen dat dit niet mogelijk. We komen dan graag bij u langs op locatie. Wanneer de oorzaak niet binnen garantievoorwaarden valt zullen we u vooraf altijd een kosten opgave doen toekomen.